Doorgaan naar hoofdcontent

Omtrek en oppervlakte

Afgelopen week hielpen we boer Pien een handje.
We moesten een draad rond zijn land voorzien en daarop aardappelen planten.


Eerst deden we een opwarmertje. We kregen een stuk draad en zochten voorwerpen met dezelfde omtrek. Daarna zochten we met een touwtje de omtrek van onze voet.

En dan was het tijd voor het echte werk... We zochten uit hoeveel draad en aardappelen we nodig hadden.
Ondertussen waren we bezig met het berekenen van omtrek en oppervlakte.












Reacties

Populaire posts van deze blog

Welke letter kan je drinken?

 Oefenen op alfabetisch rangschikken deden we vandaag buiten. We kregen de opdracht om het raadsel op te lossen, maar daarvoor moesten we eerst het raadsel samenstellen... In groepjes verzamelden we letters door opdrachten te doen op alfabetische volgorde.  Welke letter kan ik drinken? T, natuurlijk!

Persoon, dier, plant of ding

Personen, dieren, planten of dingen. Ze behoren allemaal tot de familie van de zelfstandige naamwoorden. Met enkele loopspelletjes oefenden we de verschillende soorten in. Prima gedaan!

Katten, honden, paarden en beren parcours

De voorbije weken oefenden we thuis op de regel voor verdubbelen en verenkelen. Tijd om in de klas nog eens te herhalen hoe die precies in elkaar zit... Op een parcours moesten we de richting kiezen afhankelijk van de verschillende klanken of medeklinkers. Daarbij hoorden ook telkens andere bewegingen. Op 1 been sprongen, jumping jacks,... Wanneer we de juiste richting volgden op het parcours kwamen we uit bij de juiste soort woorden. Katten, honden, paarden of beren. Alle woordkaartjes maakten samen een puzzel.