Doorgaan naar hoofdcontent

Kerkplein project

Misschien zagen jullie de laatste tijd heel wat beweging op het kerkplein.

Dat komt door ons nieuw project, samen met het zesde.

Eerst observeerden we, dan stelden we vragen op en tot slot kwamen we tot een geschikte onderzoeksvraag.

Van sommigen is de link met het kerkplein duidelijke, andere bereikten we via een omwegje...

We onderzoeken...
-hoe ver moeten we onze auto parkeren zodat hij veilig staat als de toren van de kerk om waait?
-wat doet de gemeente allemaal voor ons?
-wat doet de priester als hij niet in de kerk is?
-hoe kunnen we zelf hosties maken?
-hoe kunnen we het kerkplein afvalvrij houden?
-hoe kunnen we ervoor zorgen dat onze fiets veilig geparkeerd staat?
-wat betekent de kerk tegenwoordig voor de mensen?
-...
















Reacties

Populaire posts van deze blog

Welke letter kan je drinken?

 Oefenen op alfabetisch rangschikken deden we vandaag buiten. We kregen de opdracht om het raadsel op te lossen, maar daarvoor moesten we eerst het raadsel samenstellen... In groepjes verzamelden we letters door opdrachten te doen op alfabetische volgorde.  Welke letter kan ik drinken? T, natuurlijk!

Persoon, dier, plant of ding

Personen, dieren, planten of dingen. Ze behoren allemaal tot de familie van de zelfstandige naamwoorden. Met enkele loopspelletjes oefenden we de verschillende soorten in. Prima gedaan!

Katten, honden, paarden en beren parcours

De voorbije weken oefenden we thuis op de regel voor verdubbelen en verenkelen. Tijd om in de klas nog eens te herhalen hoe die precies in elkaar zit... Op een parcours moesten we de richting kiezen afhankelijk van de verschillende klanken of medeklinkers. Daarbij hoorden ook telkens andere bewegingen. Op 1 been sprongen, jumping jacks,... Wanneer we de juiste richting volgden op het parcours kwamen we uit bij de juiste soort woorden. Katten, honden, paarden of beren. Alle woordkaartjes maakten samen een puzzel.