Doorgaan naar hoofdcontent

Onze ballonauto

 In de lessen w.o. hebben we het over transportmiddelen. Het ideale moment dus om ons aan een lesje techniek te wagen...

We maakten ons eigen transportmiddel. Een fameuze ballonauto. 

Hieronder enkele filmpjes van het eindresultaat.

Wie het thuis zelf wil uittesten, de derdeklassers hebben alvast enkele tips...

- gebruik mooie ronde wielen. Dopjes zijn ideaal! Zorg bovendien dat je ze mooi in het midden bevestigt.

- blaas de ballon groot genoeg en laat je rietjes naar beneden wijzen. Zo gaat de wagen sneller én verder.

- maak hem niet te zwaar en zorg dat de 'buik' de grond niet raakt.







Reacties

Populaire posts van deze blog

Welke letter kan je drinken?

 Oefenen op alfabetisch rangschikken deden we vandaag buiten. We kregen de opdracht om het raadsel op te lossen, maar daarvoor moesten we eerst het raadsel samenstellen... In groepjes verzamelden we letters door opdrachten te doen op alfabetische volgorde.  Welke letter kan ik drinken? T, natuurlijk!

Persoon, dier, plant of ding

Personen, dieren, planten of dingen. Ze behoren allemaal tot de familie van de zelfstandige naamwoorden. Met enkele loopspelletjes oefenden we de verschillende soorten in. Prima gedaan!

Katten, honden, paarden en beren parcours

De voorbije weken oefenden we thuis op de regel voor verdubbelen en verenkelen. Tijd om in de klas nog eens te herhalen hoe die precies in elkaar zit... Op een parcours moesten we de richting kiezen afhankelijk van de verschillende klanken of medeklinkers. Daarbij hoorden ook telkens andere bewegingen. Op 1 been sprongen, jumping jacks,... Wanneer we de juiste richting volgden op het parcours kwamen we uit bij de juiste soort woorden. Katten, honden, paarden of beren. Alle woordkaartjes maakten samen een puzzel.