Doorgaan naar hoofdcontent

Ik zie wat jij niet ziet

We hadden het de voorbije week over kijklijnen.
Iedereen nam een plekje in op de klok.
De juf had een aantal spullen klaargezet. Iedereen tekende wat hij zag van op zijn plaats.
Dat was bij iedereen anders. Dat komt omdat iedereen van een andere plaats naar de voorwerpen keek.

Daarna gingen we aan de slag met een WC-rolletje. Een WC-rolletje?! Ja, we gebruikten ze voor onze kijklijnen. 
We deden er een paar oefeningen mee...
Wanneer de juf dicht stond, was ze groot. Wanneer ze ver stond, was ze klein. 
Hoe moesten we staan zodat onze partner ons niet meer kon zien?
Of waar moesten we staan om net hetzelfde te zien?












Reacties

Populaire posts van deze blog

Welke letter kan je drinken?

 Oefenen op alfabetisch rangschikken deden we vandaag buiten. We kregen de opdracht om het raadsel op te lossen, maar daarvoor moesten we eerst het raadsel samenstellen... In groepjes verzamelden we letters door opdrachten te doen op alfabetische volgorde.  Welke letter kan ik drinken? T, natuurlijk!

Persoon, dier, plant of ding

Personen, dieren, planten of dingen. Ze behoren allemaal tot de familie van de zelfstandige naamwoorden. Met enkele loopspelletjes oefenden we de verschillende soorten in. Prima gedaan!

Katten, honden, paarden en beren parcours

De voorbije weken oefenden we thuis op de regel voor verdubbelen en verenkelen. Tijd om in de klas nog eens te herhalen hoe die precies in elkaar zit... Op een parcours moesten we de richting kiezen afhankelijk van de verschillende klanken of medeklinkers. Daarbij hoorden ook telkens andere bewegingen. Op 1 been sprongen, jumping jacks,... Wanneer we de juiste richting volgden op het parcours kwamen we uit bij de juiste soort woorden. Katten, honden, paarden of beren. Alle woordkaartjes maakten samen een puzzel.