Doorgaan naar hoofdcontent

Op de kaart

Vorige week startten we met het wero-thema 'mijn omgeving'.
We sloten onze ogen en haalden Tiegem voor de geest.
Daarna maakten we een tekening van wat we allemaal voor ons zagen met onze ogen dicht.
We merkten dat dat bij iedereen iets anders was. Voor iedereen is iets anders in Tiegem belangrijk.

Maar hoe kunnen we er nu voor zorgen dat we een tekening hebben dat bij iedereen hetzelfde is en ook Tiegem voorstelt?
Théo had een idee! Laten we een kaart maken...
Maar hoe begin je daaraan?
We vertrokken van een luchtfoto en benoemden wat we herkenden.
Daarna tekenden we het centrum van Tiegem door op kalkpapier.

Het was al heel wat moeilijker om alles nog te herkennen zoals op de luchtfoto. Pepijn kwam met het idee om een legende te maken. En zo gezegd zo gedaan. We tekenden een legende voor de belangrijkste plaatsen in Tiegem en we duidden de straatnamen aan op onze zelfgemaakte kaart.















Reacties

Populaire posts van deze blog

Welke letter kan je drinken?

 Oefenen op alfabetisch rangschikken deden we vandaag buiten. We kregen de opdracht om het raadsel op te lossen, maar daarvoor moesten we eerst het raadsel samenstellen... In groepjes verzamelden we letters door opdrachten te doen op alfabetische volgorde.  Welke letter kan ik drinken? T, natuurlijk!

Persoon, dier, plant of ding

Personen, dieren, planten of dingen. Ze behoren allemaal tot de familie van de zelfstandige naamwoorden. Met enkele loopspelletjes oefenden we de verschillende soorten in. Prima gedaan!

Katten, honden, paarden en beren parcours

De voorbije weken oefenden we thuis op de regel voor verdubbelen en verenkelen. Tijd om in de klas nog eens te herhalen hoe die precies in elkaar zit... Op een parcours moesten we de richting kiezen afhankelijk van de verschillende klanken of medeklinkers. Daarbij hoorden ook telkens andere bewegingen. Op 1 been sprongen, jumping jacks,... Wanneer we de juiste richting volgden op het parcours kwamen we uit bij de juiste soort woorden. Katten, honden, paarden of beren. Alle woordkaartjes maakten samen een puzzel.