Doorgaan naar hoofdcontent

Ik zie, ik zie...

Vandaag trokken we naar buiten om 'kijklijnen' van dichtbij te bekijken.

Het was best een gek zicht... Met een toiletrolletje in de aanslag gingen we plat op onze buik. Brrr, wat was dat koud!

We schetsten erop los... Wie ziet welke kant van de dobbelsteen? Hoe zie jij de voorwerpen op de speelplaats? En hoe moesten wij staan zodat we Linde wél en Axelle niet zagen?






Reacties

Populaire posts van deze blog

Welke letter kan je drinken?

 Oefenen op alfabetisch rangschikken deden we vandaag buiten. We kregen de opdracht om het raadsel op te lossen, maar daarvoor moesten we eerst het raadsel samenstellen... In groepjes verzamelden we letters door opdrachten te doen op alfabetische volgorde.  Welke letter kan ik drinken? T, natuurlijk!

Persoon, dier, plant of ding

Personen, dieren, planten of dingen. Ze behoren allemaal tot de familie van de zelfstandige naamwoorden. Met enkele loopspelletjes oefenden we de verschillende soorten in. Prima gedaan!

Katten, honden, paarden en beren parcours

De voorbije weken oefenden we thuis op de regel voor verdubbelen en verenkelen. Tijd om in de klas nog eens te herhalen hoe die precies in elkaar zit... Op een parcours moesten we de richting kiezen afhankelijk van de verschillende klanken of medeklinkers. Daarbij hoorden ook telkens andere bewegingen. Op 1 been sprongen, jumping jacks,... Wanneer we de juiste richting volgden op het parcours kwamen we uit bij de juiste soort woorden. Katten, honden, paarden of beren. Alle woordkaartjes maakten samen een puzzel.