Doorgaan naar hoofdcontent

Van codewoorden tot samenstellingen

Deze week zetten we volop in op de herhaling van de leerstof van vorig jaar.
We groepeerden woorden volgens hun klinkers en medeklinkers. 





We werkten verder met samenstellingen en probeerden zoveel mogelijk woorden te maken met grondwoorden.






In taal werkten we verder rond het verhaal van meester kikker. We goten het verhaal in een toneeltje en toonden dat aan de klas.












Op donderdag kwam iedereen samen voor de boekentassenwijding. Een bezinningsmoment met de ganse school.

We gingen op zoek naar de verschillende verkeerselementen in onze schoolomgeving en namen het fiets- en voetpad onder de loep 





Reacties

Populaire posts van deze blog

Welke letter kan je drinken?

 Oefenen op alfabetisch rangschikken deden we vandaag buiten. We kregen de opdracht om het raadsel op te lossen, maar daarvoor moesten we eerst het raadsel samenstellen... In groepjes verzamelden we letters door opdrachten te doen op alfabetische volgorde.  Welke letter kan ik drinken? T, natuurlijk!

Persoon, dier, plant of ding

Personen, dieren, planten of dingen. Ze behoren allemaal tot de familie van de zelfstandige naamwoorden. Met enkele loopspelletjes oefenden we de verschillende soorten in. Prima gedaan!

Katten, honden, paarden en beren parcours

De voorbije weken oefenden we thuis op de regel voor verdubbelen en verenkelen. Tijd om in de klas nog eens te herhalen hoe die precies in elkaar zit... Op een parcours moesten we de richting kiezen afhankelijk van de verschillende klanken of medeklinkers. Daarbij hoorden ook telkens andere bewegingen. Op 1 been sprongen, jumping jacks,... Wanneer we de juiste richting volgden op het parcours kwamen we uit bij de juiste soort woorden. Katten, honden, paarden of beren. Alle woordkaartjes maakten samen een puzzel.